Szanowni Państwo,
W związku ze zmianami w prawie podatkowym, oraz zmianie siedziby, Fundacja jest zmuszona zmienić dotychczasowy wymóg w zakresie wystawiania faktur, rachunków oraz innych dokumentów księgowych ( zarówno krajowych jak i zagranicznych). Wszystkie dokumenty powinny być wystawiane na dane osoby fizycznej- tj. dane Podopiecznego lub osoby reprezentującej Podopiecznego ( Rodzica/Opiekuna Prawnego).
Przykład:
Nabywca:
Jan Kowalski
Biała 8
80-155 Gdynia
W przypadku faktur bądź rachunków, które Fundacja ma opłacić bezpośrednio do kontrahenta (np. sprzedawcy sprzętu rehabilitacyjnego) – nabywcą jest Podopieczny lub osoba reprezentująca Podopiecznego ( Rodzic/Opiekun Prawny) , a płatnikiem Fundacja.
Przykład:
Nabywca:
Jan Kowalski
Biała 8
80-155 Gdynia
Płatnik:
Fundacja Parent Project Muscular Dystrophy
Ul. Leśna 17
83-331 Przyjaźń
NIP 9571015695
W przypadku faktur dofinansowanych przez NFZ,PFRON,PCPR procedura jest taka sama. Dokument jest wystawiany na Podopiecznego a w UWAGACH sprzedawca musi wpisać jaki jest wkład finansowy Fundacji np. PCPR 2000 zł, Fundacja Parent Project Muscular Dystrophy ul. Leśna 17, 83-331 Przyjaźń NIP 9571015695 3000 zł.
Każdy dokument księgowy ( faktura,rachunek) musi być na odwrocie opisany i podpisany.
Zestawienie kosztów również należy wypełniać bez zmian tzn wpisujemy dane podopiecznego lub osoby reprezentującej podopiecznego. Jeżeli faktura ma być opłacona bezpośrednio na konto kontrahenta to i tak zestawienie kosztów wypełnia na swoje dane Podopieczny lub osoba reprezentująca podopiecznego.
Z poważaniem
Agnieszka Volkov